Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DREAMPLANET.COM.PL
Niniejszy Regulamin (dalej zwany „Regulaminem”) określa ogólne warunki korzystania z serwisu www.dreamplanet.com.pl oraz składania zamówień w sklepie internetowym znajdującym się pod adresem elektronicznym www.dreamplanet.com.pl
SPIS TREŚCI
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
§2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
§3 DEFINICJE
§4 WYMOGI TECHNICZNE
§5 ZAKUPY W SKLEPIE
§6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
§7 PŁATNOŚCI
§8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
§9 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
§10 REKLAMACJE
§11 DANE OSOBOWE
§12 ZASTRZEŻENIA
§13 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
ZAŁĄCZNIKI
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.dreamplanet.com.pl prowadzony jest przez Mateusza Tomaszewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MGTrade Mateusz Tomaszewski wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: Zacisze 16, 22-100 Chełm, NIP 5632337630, REGON 526549948, adres poczty elektronicznej: kontakt.dreamplanet@gmail.com, numer telefonu: 669-254-168.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Użytkownika jest dobrowolne.
§2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Zacisze 16, 22-100 Chełm (lubelskie).
- Adres e-mail: kontakt.dreamplanet@gmail.com
§3 DEFINICJE
Regulamin – niniejszy regulamin.
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, lub posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu Internetowego;
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy DreamPlanet.com.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.dreamplanet.com.pl.
Sprzedawca; Usługodawca – Mateusz Tomaszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MGTrade Mateusz Tomaszewski wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń:
ul. Zacisze 16, 22-100 Chełm, NIP 5632337630, REGON 526549948, adres poczty elektronicznej: kontakt.dreamplanet@gmail.com, numer telefonu: 669-254-168.
Zamówienie – deklaracja woli zakupu Towaru przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu (poprzez zdalne wypełnienie elektronicznego formularza w Sklepie Internetowym), w sposób umożliwiający Sprzedającemu i Usługodawcy identyfikację Kupującego, precyzująca ponadto Towar mający stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży, miejsce jego odbioru, świadczenia lub dostawy oraz formę płatności ceny za Towar.
Towar – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu, będąca przedmiotem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu Internetowego pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym bez jednoczesnej fizycznej obecności stron (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego i Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz. U . z 2014 r., poz. 827)). Umowa Sprzedaży obejmuje wykorzystanie jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość.
§4 WYMAGANIA TECHNICZNE
- Prawidłowe i bezproblemowe korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe po spełnieniu przez Użytkownika następujących minimalnych wymagań:
- połączenie z siecią Internet,
- zaktualizowana przeglądarka internetowa,
- przeglądarka z włączoną obsługą JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§5 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Ceny podane w Sklepie nie zawierają podatku VAT. Sprzedawca jest zwolniony podmiotowo z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia. Za dane konieczne do identyfikacji Kupującego uważa się dane osobowe obejmujące:
- imię i nazwisko Kupującego
- adres Kupującego (będący automatycznie adresem dostawy, jeśli nie wskazano inaczej, np. w przypadku wyboru dostawy do punktu)
- adres poczty elektronicznej (e-mail) Kupującego
- jego numer telefonu
- oraz opcjonalnie NIP i nazwę firmy
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca nie rejestruje sprzedaży przy użyciu kasy fiskalnej (zwolnienie z kasy dla sprzedaży wysyłkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami), dlatego do zamówienia nie jest dołączany paragon fiskalny. Na życzenie Kupującego Sprzedawca wystawia fakturę (bez VAT) potwierdzającą zakup na podane dane w zamówieniu.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę przez cały rok kalendarzowy.
- Sklep Internetowy może być niedostępny dla Użytkowników podczas okresowej konserwacji oraz w razie jego awarii.
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży z odbiorem osobistym.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Sprzedający rozpatruje złożone Zamówienie pod kątem możliwości jego realizacji. Warunkiem realizacji zamówienia w całości jest dostępność Towarów w magazynie Sprzedającego.
- Użytkownik może anulować Zamówienie do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży (Potwierdzenia Zamówienia).
- W przypadku braku opłacenia zamówienia przez Kupującego, Sprzedający może anulować zamówienie po upływie 3 dni roboczych.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Do paczkomatów InPost,
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej,
- Za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- W przypadku braku odbioru przesyłki przez Kupującego, jej ponowne nadanie jest możliwe po dokonaniu opłacenia: zwrotu przesyłki i ponownego nadania.
§7 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
a) zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24,
c) płatność przy odbiorze przesyłki (za pobraniem).
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Po tym okresie zamówienie zostaje anulowane. Przed anulowaniem kontaktujemy się z klientem.
§8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a) w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru,
b) w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (Formularz zwrotu), na przykład poprzez pismo wysłane pocztą na adres Sprzedawcy określony w §2 pkt 1 lub przekazanie informacji pocztą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy podany w §2 pkt 2.
- Konsument powinien skorzystać ze wzoru Formularza odstąpienia od umowy umieszczonego poniżej.
Wzór formularza odstąpienia od umowy » (Pobierz) DreamPlanet – formularz odstąpienia od umowy
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i zgodnie z Formularzem odstąpienia od umowy.
- Konsument ma również prawo odstąpić od umowy, w przypadku braku odbioru przesyłki i jej zwrotu do nadawcy. W tym przypadku zwrot środków pieniężnych zostaje pomniejszony o koszt zwrotu przesyłki do nadawcy. Koszt zwrotu przesyłki jest równy kosztowi nadania przesyłki.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności za towar niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał towar.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.
- Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru w stanie nienaruszonym wraz z kompletem dokumentów opisanych w pkt 4 (poniżej).
- Zwrot towaru następuję na adres Sprzedawcy: MGTrade Mateusz Tomaszewski, ul. Zacisze 16, 22-100 Chełm. Do zwracanego towaru (w zabezpieczonym opakowaniu wraz ze wszystkimi elementami dodatkowymi, np. gratisy) należy dołączyć wypełniony Formularz zwrotu. Sprzedający może obniżyć kwotę zwrotu w przypadku braku lub zniszczenia odesłanych dodatkowych elementów.
- W przypadku zwrotu, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz Kodeksem Cywilnym. Ustawa o prawach konsumenta precyzuje, że sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi całą zapłaconą kwotę za towar, jeśli został on zwrócony w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania. Jednakże jeśli towar jest uszkodzony lub ma ślady użytkowania, sprzedawca może obniżyć kwotę zwrotu.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
§9 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu będącemu Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta w odniesieniu do Umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
§10 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b) przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
4) żądać usunięcia wady.
3. Reklamacje na podstawie rękojmi należy składać na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w §2 Regulaminu.
4. Do rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy. Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, na własny koszt, na dane: MGTrade Mateusz Tomaszewski, ul. Zacisze 16, 22-100 Chełm. Do przesyłki należy dołączyć; oryginalne opakowanie, wypełniony Formularz reklamacyjny oraz dowód zakupu.
5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
6. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail: kontakt.dreamplanet@gmail.com wskazany w § 2 Regulaminu.
7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 30 dni, od dnia otrzymania reklamowanego towaru. O rozpatrzeniu reklamacji Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub telefoniczną.
Sprzedający dołoży wszelkich starań aby reklamacja została rozpatrzona szybko i polubownie. Sprzedający postępuje wg następujących zasad:
– usuwa wadę produktu będącą przyczyną reklamacji i odsyła towar wolny od wad – a jeżeli to nie jest możliwe:
– dokonuje wymiany towaru na nowy, wolny od wad (tożsamy z zamówionym) i odsyła towar wolny od wad – a jeżeli to nie jest możliwe:
– dokonuje zwrotu środków na wskazany numer rachunku bankowego Kupującego.
- Wysyłka Kupującemu towaru po rozpatrzeniu reklamacji następuje metodą i na adres podany w zamówieniu. Koszt wysyłki towaru po rozpatrzeniu reklamacji jest kosztem Sprzedającego. Towar przed wysyłką zostaje sprawdzony pod kątem poprawnego działania i możliwych wad.
- W przypadku braku odbioru przesyłki przez Kupującego, jej ponowne nadanie jest możliwe po dokonaniu opłacenia: kosztu zwrotu przesyłki i kosztu jej ponownego nadania.
Wzór formularza reklamacyjnego >> (Pobierz) DreamPlanet – formularz reklamacyjny
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
a) mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
b) pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
c) bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
d) internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§11 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
a) na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
b) ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
c) zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) ich sprostowania,
c) usunięcia,
d) ograniczenia przetwarzania,
e) żądania przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f) wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§12 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
§13 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
ZAŁĄCZNIKI:
Załącznik nr 1 – formularz odstąpienia od umowy – Pobierz
Załącznik nr 2 – formularz reklamacyjny – Pobierz